Gibb River 3 - Reisverslag uit Derby, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Gibb River 3 - Reisverslag uit Derby, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Gibb River 3

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 September 2015 | Australië, Derby

18-09-15
Om 6:00 opgestaan en heel rustig alles op gebruikt, Peter had het afgelopen nacht zo heet in de tent dat hij een tijdje buiten heeft gezeten. Het is minder warm als we vertrekken naar Drysdale River Station ons plan is om hier te overnachten en te tanken voordat we naar de Mitchell Falls gaan. Maar we staan om 11:00 al voor het hek van Drysdale Station. Getankt en besloten om door te gaan naar de Mitchell Falls volgens de informatie die we tijdens het tanken kregen is de weg in goede conditie en halen we het makkelijk. Verder kregen we nog een tip om bij King Edward River te stoppen aangezien daar een picknick plaats is. Na 100km gaan we links af naar het Mitchell Plateau. 3 km. Verder de eerste echte rivier crossing er komt ons een vrouw in een 4x4 te gemoed die ons uitgebreid vertelde dat het prachtig is en wenste ons veel plezier. En toen door de rivier die was niet zo diep, ongeveer tot de assen. En inderdaad even verder de picknick plek. We staan net als er een 4x4 met drie meiden aankomt, één van hen komt naar ons toe en vertelt wederom dat het prachtig is. We krijgen ook te horen dat de weg een stuk slechter wordt, iedere Australiër of Australiësche is zo trots en enthousiast over hun land en willen vraag weten of wij het ook zo mooi vinden. We. Vervolgen onze weg en besluiten om de banden op een nog lagere bandenspanning te zetten. Boing toch een steen aan de linkerzijde over het hoofd gezien, gelukkig geen kapotte band. We gaan rustig verder maar weer niet te rustig want anders rammelen we uit elkaar op de wasbord weg. Vanaf de Gibb River Road is het landschap erg saai weg met aan beide zijden eucalyptussen, soms wel verbrand aan een zijde van de weg en de andere zijde groen. Peter heeft het druk met het ontwijken van stenen als er 20 meter voor ons een dingo oversteekt hij heeft de dingo niet gezien. We rijden nog door een riviertje voordat we bij de camping van de Mitchell Falls aankomen. We zetten de tent op en gaan verder niets anders doen dan genieten van een biertje.

• 26 September 2015 - 09:30

Fons: