Gibb River 6 - Reisverslag uit Derby, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Gibb River 6 - Reisverslag uit Derby, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Gibb River 6

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 September 2015 | Australië, Derby

21-09-15
Vandaag gaan we naar Ellenbrae Station dit is terug naar de Gibb River Road en dan richting het oosten. Onderweg kruizen we de Gibb River helaas staat er haast geen water in en ook geen bordje dat dit de Gibb River is. We stoppen wel omdat dit de naamgever is van de weg die we rijden. We slaan even verder af naar het oosten de weg is op een paar stukken na prima te rijden. We besluiten om niet direct naar Ellenbrae te rijden maar even door naar Durack River waar we een prachtig uitzicht op de rivier hebben. Volgens de beschrijving zouden hier krokodillen zitten wij hebben ze niet gevonden, en zij ons niet. We besluiten nog door te rijden naar George Jump maar komen tot de ontdekking dat dit toch te ver weg ligt. We keren om en gaan naar Ellenbrae Station op 20 km afstand staan al borden dat ze hier vers gemaakte scones met jam en cream hebben. Al we in Ellenbrae aankomen worden we heel vriendelijk verwelkomd, waar we vandaan komen en of we willen kamperen. Dat is onze bedoeling en natuurlijk willen we de overal geroemde scones. We hebben geluk ze komen net uit de oven en zijn nog warm. Heerlijk als lunch met een kop koffie(al is dat oplos).
Naast ons komt een nederlands stel zitten die ook de Gibb River Road doen maar niet zijn afgeslagen naar de Mitchell Falls. We wisselen wat ervaringen uit zij gaan door en wij gaan naar de camping deze is 800 meter de weg terug. Het is een groot terrein met wat bomen we vinden een schaduw plek waar we de tent opzetten. Voor extra schaduw zetten we de luifel aan de auto op. Het toilet gebouw is een bezienswaardigheid, in het midden staat een grote donkey heater voor de warmwater voorziening. Hier staat een bordje bij voed de donkey met niet meer dan 3 stukken hout. Er is 1 badkamer met wc een bad en douche, dit allemaal met camping view, je staat achter een stenen muurtje met een golfplaten dak. Achter het toilet gebouw is een pad naar een poel waar het goed zwemmen en pootje baden is, dit volgens de eigenares. Wij zien dit toch anders en besluiten om daar ons lijf niet aan te wagen.