Tanami Road - Reisverslag uit Halls Creek, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Tanami Road - Reisverslag uit Halls Creek, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Tanami Road

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 September 2015 | Australië, Halls Creek

27-09-15
Vandaag gaan we aan de Tanami Road beginnen 1077 km van Halls Creek naar Alice Springs, 753 km hiervan is zand en grind weg. Ook nu weer rijden we door een afwisselend landschap om ons zelf een beetje bezig te houden zijn we begonnen met het tellen van kapotte banden langs de weg en doden dieren. Na ongeveer 120 km slaan we af naar links om naar de Wolfe Creek Crater te gaan, deze ligt 23 km van de Tanami Road af. De Wolfe Creek Crater is de één na grootste meteoriet krater ter wereld en heeft een doorsnede van 850 meter, leuk om gezien te hebben. Weer terug op de Tanami Road gaan we verder oostelijk er zijn maar weinig tankstations langs de weg. Wij gaan tanken bij Balgo daarvoor moeten we rechts afslaan en deze weg 35km volgen, hier staat een onbemande pomp welke werkt met een creditcard. Na twee te vergeefse pogingen komt er een Australiër aanrijden die ons helpt, getankt en weer door. Het is inmiddels 15:00 en we besluiten om een kampeerplaats te zoeken. Er is er één net voordat we afsloegen naar Balgo, de Selby Hills graffel pit. We rijden er naar toe een mooie plek achter een rots en een stuk van de weg af. Tent opzetten en genieten van de stilte en de vliegen. De score voor deze dag is 190 kapotte banden en 28 doden dieren, de autowrakken hebben we maar niet geteld.