Kloven - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Kloven - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Kloven

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Oktober 2015 | Australië, Alice Springs

01-10-15
Vanochtend vroeg op om de wandeling in de Standley Chasm kloof te maken. Het is een wandeling van zo rond de 20 minuten naar de kloof over een redelijk begaanbaar pad. Als we bij de kloof zijn aangekomen staat de zon er nog niet in we besluiten te wachten, om 8:00 nog geen zon in de kloof wel op de helling er voor. Dat is ook mooi en laten het erbij want het kan wel tot tien uur duren voordat de zon in de kloof staat. We wandelen terug maken een ontbijtje en breken de boel op, vandaag wordt een dagje Gorges en kloven kijken. De volgende die we tegen komen is de Ellery Creek Big Hole, we lopen via een pad naar een prachtige kloof met een poel. Inde poel wordt gezwommen en is meer een recreatie plas. We gaan verder naar de volgende kloof Serpentine Gorge hier een langere wandeling naar de kloof en bij behorende waterpartij, hier mag niet gezwommen worden en het is hier ook stil. Wederom prachtig, er staat een verwijzing naar de Lookout dus daar naar toe. Dit is een stevig wandeling de heuvel op, met rotsblokken en losse stenen. In de omschrijving staat een niet te missen uitzicht het mooiste van Australië, het is mooi maar of dit de mooiste is. Weer terug beneden rijden we naar Ochre pits, dit is een oker afgraving van de Aboriginals. Prachtig kleuren en dat is het dan, streng verboden er stukjes van mee te nemen met boetes van $5000,-. De volgende kloof is Ormiston Gorge, alweer een prachtige kloof waar gezwommen kan worden.
We zijn een beetje kloof moe en gaan dus naar de volgende kloof Glen Helen Gorge hier is een camping waar we overnachten, en de kloof hebben we niet gezien. Er komen toeristen outback bussen naast ons, en we horen Nederlanders. Dit blijken mensen die ik ken uit Touzac we wisten van elkaar dat we in de zelfde periode in Australië zouden zijn, maar dan ook nog op dezelfde camping. 'S avonds drinken we in de bar gezellig een biertje met elkaar, met live muziek van de lokale artiest op zijn banjo.