Kings Canyon - Reisverslag uit King Creek, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Kings Canyon - Reisverslag uit King Creek, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Kings Canyon

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Oktober 2015 | Australië, King Creek

03-10-15
Vanochtend vroeg op gestaan en rijden om even over zeven de camping af op weg naar Kings Canyon, dit ligt 9 km verder. We gaan hier de rondwandeling langs de rand van de canyon maken. Het is eerst een stevige klim naar boven over stenen en rotsen die tot een soort van trap gelegd zijn. Hier boven heb je prachtig vergezicht. We lopen en klimmen verder en kijken nu in de canyon, op sommige stukken lijkt het of het met de hand gemaakt is zo recht zijn de wanden. De wandeling is ongeveer 6 km, overal waar je naar toe loopt heb je ogen te kort zo mooi is het. Na ongeveer drie uur zijn we weer beneden, even bijkomen en dan naar de camping. Op de heen weg naar de canyon brande er weer een waarschuwing lampje in de auto even in het instruktieboek gekeken en het heeft iets met de katalysator te maken. Voor de rest doet de motor het goed dus geen zorgen en mocht ie er mee stoppen bellen we autoverhuur dat we nu een auto zonder probleempjes willen. De rest van de dag besteden we aan de was doen en boekje lezen. En we gaan natuurlijk weer kijken naar de zonsondergang op de Kings Canyon vanaf de camping. Tijdens het eten krijgen we gezelschap van een dingo die even ons vuilniszakje komt inspecteren helaas voor hem er zit niets in maar hij blijft voor de auto zitten. Even later zien we hem weer verder op de camping rond snuffelen, en terwijl ik dit schrijf staat hij op nog geen meter van me vandaan.

• 07 Oktober 2015 - 20:48

Rendy:

Hallo Frank,

Wat een bijzonder land. Fijn dat jullie mooie avonturen beleven. Hoeveel foto's heb al wel niet gemaakt.
    Veel plezier verder. Groetjes uit Gourdon, Wilfried en Rendy