Uluru 2 - Reisverslag uit Yulara, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Uluru 2 - Reisverslag uit Yulara, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Uluru 2

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Oktober 2015 | Australië, Yulara

05-10-15
Vanochtend gaan we een wandeling rond Uluru maken, deze is ongeveer 11 km. Om 8:30 zijn we bij het begin van de wandeling bij het Marla carpark, hier staan al veel auto's en bussen. Het valt uiteindelijk mee met de drukte aangezien wij de Uluru Base walk gaan doen. Op verschillende plekken staan borden dat je bepaalde delen van de rots niet mag fotograferen. We verbazen on over de rots het lijkt als of deze met een rode saus is overgoten. Op andere plaatsen lijkt hij wel weer geschubd, het is een mooie wandeling waarbij je de rots van dichtbij en verderaf ziet. Zo tegen twaalven zijn we uit gewandeld en gaan we naar het bezoekers centrum waar we een video zien over de Anangu Aboriginals en hun verering van Uluru. Hierna gaan we naar de camping en doen wat boodschappen in het shoppingcenter.