Oodnadatta 2 - Reisverslag uit Oodnadatta, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Oodnadatta 2 - Reisverslag uit Oodnadatta, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Oodnadatta 2

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Oktober 2015 | Australië, Oodnadatta

11-10-15
Een in mens niets een enorme leegte één weg en twee mannen in een vierwiel, we rijden van Coober Pedy naar Oodnadatta dwars door de Painted Dessert. Het is begrijpelijk dat hier de film van Mad Max is opgenomen. Zover we kunnen kijken stenen en grind, zonder ook maar één stukje groen. En dat niet over een paar kilometer maar over tientallen kilometers, en toch heeft het ook zijn schoonheid deze leegte. Maar we krijgen een creek op de route en daar is het weereven groen. We rijden langs een oud wrak met daarop de vermelding van een garage, even hier voorbij slaan we af naar Arckaringa Hills. Het is via deze weg een 47km om naar Oodnadatta, maar de Hills schijnen prachtig te zijn. We zien vandaag voor het eerst weer koeien en paarden, onbegrijpelijk dat deze kunnen leven op zulke arme grond. Bij een watermolen is zowaar een klein poeltje wat ontstaan is door de overloop pijp van de opslagtanks. Het landschap begint te veranderen we zien heuvels aan de horizon en er is wat meer begroeiing. We komen in de buurt van de Arckaringa Hills, met hun prachtige kleur schakeringen ontstaan door erosie. Het is niet te beschrijven hoe mooi het is, soms moetje aan een ijstaart met carame! saus denken dan lijkt het weer op tiramisu. We blijven stoppen om foto's te maken iedere plek is nog mooier dan de andere. Maar we vervolgen onze tocht naar Oodnadatta waar we weer bij het Pinkroad house op de camping gaan staan.