William Creek - Reisverslag uit Oodnadatta, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu William Creek - Reisverslag uit Oodnadatta, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

William Creek

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Oktober 2015 | Australië, Oodnadatta

12-10-15
Vandaag verder op het Oodnadatta track naar Williams Creek. We komen langs ruïnes van verlaten stations langs de Ghann Railway. Dit deel van de Oodnadatta track loopt parallel aan het oude spoor, je ziet nog steeds de spoordijk. De meeste spoorstaven zijn weg en af en toe liggen er nog bielsen, ook zijn er nog verschillende spoorbruggen over de creeken. Bij een aantal stappen we uit om te kijken, de mooiste en tevens langste is die over de Neales River. De naam van deze spoorbrug is Algebuckina deze heeft een lengte van meer dan 1900 meter en is in Engeland gemaakt. Om er bij te komen moeten we weer in de 4x4 mode een stijl weggetje er naar toe met diepe geulen, je moet wat sturen maar dan zie je ook wat. Verder richting Williams Creek krijgen we de afslag naar Peake Hill, we slaan af en gaan weer een ruw pad op. Dit pad volgen we 12km we rijden door een surrealistisch landschap, dan weer rood dan wit en zwart het is onbeschrijfelijk. Het pad leidt ons naar het Old Telegraph Repeater Station wat hier in 1871 is neer gezet, er zij alleen nog ruïnes over. Het is verbazingwekkend dat er in deze uithoek mensen gewoond en gewerkt hebben. Peake Hill is verder nog opmerkelijk aangezien er een bron is, rond ons zien we kleine poeltjes en bossen met riet. We rijden en hobbelen weer terug naar de Oodnadatta track en rijden naar Williams Creek waar we op de camping gaan staan.