Birdsville - Reisverslag uit Birdsville, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Birdsville - Reisverslag uit Birdsville, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Birdsville

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Oktober 2015 | Australië, Birdsville

15-10-15
We rijden verder naar Birdsville onderweg is het weer een wisselend landschap. Bij MiraMita Bore stoppen we hier is een heet water bron, er komt kokend heet water uit de pijp. Links van de weg zien we een waterpartij met vogels en riet. Het lijkt op een duin meertje zo midden tussen de zandduinen waar we doorheen rijden. We nemen het Birdsville innertrack dit is korter en volgens één van de mannen gisteren aan de bar goed te doen. Even voorbij Tippilla creek slaan we links af, het landschap is leeg en verlaten met alleen stenen. De weg is smaller maar zonder diepe kuilen. We rijden nu tussen doden bomen en struiken ze zijn grijs door de intense hitte en droogte hier. Zo nu en dan weer een strook met groene bomen en struiken dit is dan weer bij een creek of waterhole, de meerste staan helemaal droog. Nu rijden we door een duinlandschap ook de weg is een zandweg met los zand. Begin van de middag zijn we in Birdsville gaan eerst tanken en daarna de tent op de camping zetten. De temperatuur is inmiddels weer ver boven de veertig graden.