Innamincka - Reisverslag uit Innamincka, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Innamincka - Reisverslag uit Innamincka, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Innamincka

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Oktober 2015 | Australië, Innamincka

16-10-15
Vertrekken om 7:45 uit Birdsville om via de Birdsville Development Road naar Innamincka te rijden we volgen deze weg ongeveer 130 km waarna we rechts afslaan. Hier komen we op de Cordillo Down deze weg volgen we tot Innamincka ook nu weer oneindige leegte maar wel met wat meer groen. Het zijn wegen met dan weer kuilen dan weer steenslag of zand, we zijn er inmiddels aan gewend. We komen bijna geen vee tegen, dichter bij Innamincka zien we steeds meer afslagen naar olie en gaswinning 's velden. En daardoor ook meer tegenliggers wel drie roadtrains, dat maat het totaal aan tegenliggers vandaag op zes. Bij Innamincka zijn een aantal bush kampeerplaatsen we gaan bij het Town Common South staan aan de billabong "Queerbidie waterhole" er staat bij de ingang een honestybox waar we $5,- in deponeren. Op deze kampplaats is alleen een toilet en geen andere voorzieningen. We staan aan de rand van de billabong over al vogels een zwaluwnest boven ons in de boom, kakatoe's vliegen rond en pelikanen zwemmen in het water en op een oude boomstam in het water schildpadden. Een prachtige plek en 's avonds ook weer een sterrenhemel.