Angorichina Village - Reisverslag uit Lyndhurst, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Angorichina Village - Reisverslag uit Lyndhurst, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Angorichina Village

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Oktober 2015 | Australië, Lyndhurst

20-10-15
Tik tik tik zachtjes tikt de regen op ons tentje het is drie uur en we hebben alleen de binnen tent opgezet wij eruit de buiten tent er over heen en ja hoor het houdt op met regenen. Nou niet helemaal maar af en toe een paar druppels. Zoals gewoonlijk staan we om zeven uur op en ruimen alles op, maar op de de tent is een nieuwe bewoner gekomen een spin met doorsnede van ruim vijf centimeter deze vriendelijk verwijderd en daarna rustig ontbijten, hierna gaan we naar het informatie centrum in Leigh Creek want daar schijnen ze internet te hebben. Dat klopt dus en we kunnen weer heel wat berichten op ons reis blog posten, al kost dat wel wat tijd. Vandaag rijden we een deel van de Flindersranges, vanuit Leigh Creek gaan we naar het zuiden en slaan links af naar de Old Leigh Creek road. Deze loopt evenwijdig met de Old Ghann Railway langs het historische plaatsje Beltana, dit plaatsje is in tegenstelling tot de meeste andere spoorweg plaatjes niet verlaten. We rijden even rond en gaan verder, helaas komen we weer op de "hoofdweg" uit, maar slaan 20 km verder bij Parachilna links af. Nu rijden we weer op een dirt road na 13 km slaan we af een klein weggetje in met keien en kuilen, we rijden door creek bedding en dan weer door dicht bebost gebied. Af en toe zien we een kangaroo of een emoe maar ook geiten die hadden we nog niet op ons lijstje. De linker achterband houdt het prima, alleen loopt nu de de rechter achterband langzaam leeg. Onder weg hebben we verschillende malen de compressor gepakt om hem weer op spanning te brengen. Onze bedoeling was om in Blinman op de camping te gaan staan, maar daar is geen banden reparatie service. We gaan door naar Angorichina Village daar is een camping en een banden reparatie service, als we daar aankomen staat op de deur "ben zo terug" er zit een man al meer dan een half uur te wachten. Wij wachten dus ook maar, inmiddels begint te regen en na een half uur komt de eigenaar eraan. Camping is geen probleem en als we het wiel eraf halen maakt hij de band dat ook. Tent opgezet, de auto opgekrikt en wiel er onder vandaan en naar de workshop gebracht. Het is opgehouden met zachtjes te regenen en het begint te stort regenen en te onweren. Als het even droog is komt de eigenaar naar ons toe met de mededeling dat de band echt kapot is en vervangen moet worden. We bellen met de autoverhuur aangezien er op deze band al een beschadiging zat toen we auto meekregen, we kunnen hem laten vervangen en krijgen het bedrag terug als we in Adelaide de auto terug brengen. Het wiel met nieuwe band is inmiddels klaar en als het even droog is komt de eigenaar hem brengen. Tijdens het terug plaatsen begint het weer te stort regenen dus het wordt er op zetten met onderbrekingen.