Yunta - Reisverslag uit Yunta, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Yunta - Reisverslag uit Yunta, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Yunta

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Oktober 2015 | Australië, Yunta

22-10-15

Het was vannacht koud we hadden de buiten tent er niet overheen, maar snel onder een warme douche en fleece vest aan. Rustig ontbeten de tent ingepakt hierna naar het info centrum gereden en getankt. We gaan verder naar het zuiden maar rijden nog een heel stuk door de Flindersranges, allemaal dirt tracks. Vanuit Wilpena rijden we via Martins Well en Erudina Woolshed naar Yunta. Het is weer prachtig hoe vaak zullen we dat nog zeggen, we rijden verschillende kleine weggetjes in om naar heuveltoppen te rijden. Je hebt dan oneindige vergezichten en het is natuurlijk avontuurlijk om die stijle weggetjes te rijden. Op één van de heuvels staat een stenen schoorsteen dit is van de oude goudmijn van Waukaringa goldfield, we hebben daar diverse weggetjes gereden. Er staan waarschuwing borden dat er niet afgezette mijnschachten zich in het gebied bevinden, oppassen dus. We rijden door na Yunta en zetten onze tent op tussen de hoofdweg en het spoor, dat wordt dus een onrustig nachtje.