Goolwa 3 - Reisverslag uit Goolwa, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Goolwa 3 - Reisverslag uit Goolwa, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Goolwa 3

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Oktober 2015 | Australië, Goolwa

Vanochtend opgestaan en in een heel rustig tempo ontbeten en besproken wat we vandaag gaan doen. We rijden eerst naar de Goolwa barrage dit is een water kering die tussen de monding van de Murray River en de oceaan ligt helaas kunnen we er maar een stukje op lopen. We gaan terug naar Goolwa om koffie te drinken en vervolgens naar Hindmarch island te gaan wat we via een brug in Goolwa bereiken. Dit eiland ligt in de bay en monding van de Murray rivier, het gebied kenmerkt zich door de diversiteit van vogels en vissen die zich in dit gebied bevinden. Het is een zout water gebied wat door de invloed van de Murray rivier ontzilt wordt, hiervoor moet de rivier wel twee miljoen ton zout per jaar naar zee afvoeren. Het huidige probleem is dat door de grotere droogte dit niet gehaald wordt. We rijden het eiland verder rond, het is niet echt bijzonder dus staan we al snel weer in Goolwa. Ook Goolwa heeft een auto museum, daar naar toe en de vriendelijke eigenaar van deze privé collectie ontvangt ons. Na betaling van acht dollar per persoon met de mededeling dat als we ons niet vermaken we het entree geld terug krijgen lopen we onder begeleiding van hem het museum in. Hij heeft in het verleden geracet en had een auto handel in old timers. Er hangen foto's van diverse auto's en als we de hal in lopen staat dar prominent een Jaguar XK120, een prachtige auto. Verder staan er diverse ander Jaguars, een Olds Mobiel, DeSoto, Jensen, DAF 44, Auto Union, Citroën 2cv right hand drive en gebouwd in een oplage van 70 stuks in Engeland. De eigenaar komt verschillende malen vragen of we het leuk vinden en heeft bij verschillende auto's een verhaal, we nemen afscheid van hem, hij vraagt ons om niet te veel rode wijn te drinken zodat er voor hem ook wat over blijft. We gaan terug naar de camping om de auto op te ruimen want morgen moeten we deze in Adelaide in leveren. Na anderhalf uur zijn we hier mee klaar, tassen opnieuw gepakt overbodige dingen in de vuil container en de laatste etenswaren in de koelkast van de campkitchen. Hierna naar de bierbrouwerij want gisteren smaakte de biertjes daar naar meer.