Er helemaal klaarvoor - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Er helemaal klaarvoor - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Er helemaal klaarvoor

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Januari 2019 | Nederland, Noordwijk-Binnen

Wij zijn er helemaal klaarvoor, en wij zijn Peter, Ada en Frank.
onze trip gaat naar Namibië en Botswana. Vanavond vertrekken we om 21:30 met de KL 575 naar Windhoek. Op Schiphol zullen Truus en Henk zich bij ons voegen. Gezamenlijk gaan we de trip maken, we hebben in Windhoek 2 Toyota HiAce explorers gehuurd bij Safari CAR Rental in Windhoek.
Het is nu 10:00 en het sneeuwt in Noordwijk. Om 18:30 hebben we afgesproken op de luchthaven , hopelijk geen files aan het eind van de dag....
Gelukkig geen vertraging gehad, we waren dus om 17:45 al op Schiphol. Na een kort afscheid van Ien gaan we de vertrekhal binnen om te wachten op Truus en Henk. Die zijn er om exact 18:30. We kunnen meteen inchecken en door naar de veiligheid controle,dit gaat allemaal snel helaas iets te snel. Tijdens het scannen van de handbagage moest Truus haar bril afzetten en in de bak leggen, na het scannen blijkt de bak zo geschud te hebben dat de koffer op de bril is gevallen en er een glas uit is. Omdat te regelen zijn we ruim een kwartier bezig. Maar na dit voorvalletje kunnen we door de paspoort controle, en gaat Truus opzoek náar een brillen shop, en wij gaan wat drinken en taxfree drank kopen. Zo kwart over acht gaan we rustig naar de gate , en om 20:50 kunnen we boarden dit gaat allemaal voorspoedig. Zoals het er nu naar uitziet vertrekken we op tijd. "Melding vanuit de cockpit: in verband met vele slechte weer in Europa wacht we nog een kwartier op een aantal transfer passagiers" dat is balen. We zitten gezellig met de stewardess te praten, en informeren of we na de start van plaats kunnen wisselen aangezien de vlucht niet volgeboekt is. Zij regelt het voor ons zo heeft Henk drie stoelen op de laatste rij tot zijn beschikking en Ada een plek bij het raam met een vrije stoel naast haar. Het kwartier is dus een uur geworden, maar om 22:30 komt het vliegtuig in beweging. Er wordt gemeld dat we eerst nog langs de di-icing moeten aangezien er nog sneeuw en ijs op het vliegtuig zit. Uiteindelijk vliegen we om 23:05 naar Namibië.

• 22 Januari 2019 - 16:02

Henny En Enny:

Goede reis en tot later.

• 24 Januari 2019 - 11:17

Barend En Ellen:

Eindelijk gevonden! Inmiddeld zijn jullie al over en we zijn heel benieuwd naar jullie eerste ervaringen. Geniet van de reis.

• 27 Januari 2019 - 08:28

Bram Sanders:

Ik volg!

• 28 Januari 2019 - 06:50

Barend:

Beste mensen fijne vakantie. Genieten samen!
    Frank ik heb prachtige screenshots van jullie vlucht met flighradar24 gemaakt.
    Heb echter geen email adres om eventueel op te sturen.
    Groet Barend.