Aankomst Namibië - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Aankomst Namibië - Reisverslag uit Noordwijk-Binnen, Nederland van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Aankomst Namibië

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Januari 2019 | Nederland, Noordwijk-Binnen

In de ochtend landen we op Luanda airport in Angola met een uur vertraging, dat wordt wat als we in Windhoek aankomen. We hebben een rustige vlucht gehad Henk heeft prima geslapen op zijn drie stoelen, Truus heeft ook goed geslapen, Peter heeft wat liggen doezelen, Ada heeft ook wat g aaneslapen en ik tussen mijn hoestbuien door. Na één uur en een kwartier vertrekken we weer, dit is sneller dan verwacht. Op schema landen we in Windhoek 10:45 , eerst de immigratie dienst er staat een flinke rij maar de wandelstok van Ada heeft duidelijk voordelen. Ada wordt meegenomen naar een lege balie en ik volg in haar voetspoor, we zijn er zo door. Nu de bagage van de bagage-band pakken gelukkig hebben we alles snel. Wij moeten met de bagage door de scanner, Henk Truus en Peter mochten er zo door. Zij werden meteen opgevangen door de ophaal service van de auto verhuur, wij kwamen via een andere uitgang naar buiten en moesten even zoeken. Buiten de aankomsthal meteen geld pinnen, Ada haar ING-kaart werk niet, mijn ABN AMRO kaart gelukkig wel. We worden naar de autoverhuur gebracht met nog een Nederlands stel die een tocht van twee weken gingen doen. Bij de verhuur aangekomen zien we onze dik uitgeruste Toyota Hi-lux Expedition's al staan 1 met een dubbele daktent en 1 met één daktent. Ze stellen voor eerst de auto's uit te leggen en dan de administratie, de uitleg is heel uitgebreid. Ik begin mij steeds slechter te voelen door het vele hoesten. Na de uitleg de administratie, we veranderen nog een aantal zaken aangezien we ieder nog een "porki" erbij huren en een set sandtracks. Tegen tweeën rijden we daar weg naar de Vineyard Country Lodge. Het is niet verrijden en worden vriendelijk ontvangen ze laat ons de kamers zien. Henk en Truus, Ada en ik hebben de kamers naast elkaar, Peter zijn kamer ligt aan de overkant. Na de bagage uitgeladen te hebben gaan we een biertje drinken, en vragen of ze voor een taxi busje kunnen zorgen om ons zo rond 17:30 naar "Joe beer house" te brengen. 17:30 staan we klaar maar nog geen taxi nerveus loopt Henk heen en weer, en probeert iemand in de Lodge te bereiken. Uiteindelijk heeft iemand contact met de taxichauffeur en deze melde dat het verkeer heel druk was maar om 18:10 vertrekken we naar "Joe". Zo rond half zeven komen we aan het ziet er heel gezellig uit overal zitjes onder rieten parasols omgeven met allerlei oude rotzooi, straatnaamborden, grille van auto's, gietijzeren objecten en een een mini op het dak. Na een paar heerlijke biertjes kiezen we onze gerechten en besluiten om voor af een klein hapje met z'n alle te nemen. Dit bord komt aan een is echt meer dan voldoende voor 5 man. Dan komt het hoofdgerecht wouw wat een borden met vlees, Ada en Truus hebben samen een pen met verschillende soorten vlees net als Peter, Henk en ik heb een Kudu selionsteack van ruim 300gr. het blijkt echt te veel voor mij.
Zo tegen tien uur zitten helemaal vol en vragen of ze onze taxi wil bellen, de chauffeur is er snel en we zijn snel weer bij de Vineyard Country Lodge. We gaan nog even op het terras zitten en dan naar bed we zijn allemaal moe van de dag.

• 26 Januari 2019 - 14:12

Ton:

Leuk verhaal, ik hoop dat jullie het naar je zin gaat krijgen. Frank hou je hoest in de gaten. Ik wens je een goede verjaardag. En lees snel jullie nieuwe berichten. Dikke kus van ons.

• 26 Januari 2019 - 15:08

Elly En Hans:

Wij (Loup, Hans en Elly) zijn blij dat alles goed is gegaan. Bij ons trouwens ook. Loup gaat heerlijk. We wandelen wat af.
    Veel plezier en goede reis verder!

Kus van ons

• 26 Januari 2019 - 17:28

Ellen En Barend:

Dat belooft wat voor de rest. We hopen dat alles soepeltjes verloopt. Succes en geniet.
    Groetjes van ons

• 26 Januari 2019 - 22:25

Willem:

Frank, wij verheugen ons al op de vervolgverhalen en ja dat hoesten is verschrikkelijk vervelend, nu maar hopen dat de medicijnen snel aanslaan.
    Groetjes aan Ada, Peter, Truus en Henk.

Groeten Willem.

• 27 Januari 2019 - 07:34

Loura:

Hoi Ada en Frank,
    Wat leuk dat we op deze manier een beetje met jullie mee kunnen reizen .
    Hartelijke groeten, ook van Ton

• 27 Januari 2019 - 17:27

Tineke:

Wens jullie een heel fijne ontdekkingstocht!
    Frank gefeliciteerd hoor.

Tags: Namibië, W