Windhoek - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Windhoek - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Windhoek

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Januari 2019 | Angola, Namibe

Ik ben de hele nacht wakker geweest met heftige hoest buien, hierdoor heeft Ada ook haast niet geslapen. We overleggen samen dat ik naar een dokter ga en niet verder ga voordat ik deze gezien heb. Tijdens het ontbijt krijgen we excuses voor het te laat zijn van de taxi, en hoeven we de biertjes niet te betalen. Ik vraag of ze mij een adres van een dokter kunnen geven, even later komt ze terug met de melding dat ze een afspraak voor me heeft gemaakt om 11:30 bij dr.Weirman. Dit is in de Maurua Mall dat komt mooi uit aangezien we daar meteen boodschappen kunnen doen en een telefoon kaart kunnen kopen. Bij de Maurua Mall aangekomen ben ik meteen gaan vragen waar ik dr. Weirman kan vinden er loopt iemand met me mee en wijst de weg naar de lift waar ik naar de tweede verdieping kom. Ik loop weer terug en we overleggen wat we gaan doen. Eerst naar de MTC voor de telefoon kaarten, dan koffie drinken en vervolgens gaan Truus Henk en Peter de belangrijkste boodschappen doen. Ada en ik gaan naar de dokter, we gaan met de aangewezen lift naar de tweede etage alleen zit hier de dokter niet. We vragen het aan de schoonmakers die daar bezig zijn en deze brengen ons naar een andere lift. Nu zitten we in een ander gebouw en op de tweede etage zit inderdaad dr.Weirman we zijn te vroeg, maar dat is niet erg want ik moet eerst nog een aantal formulieren invullen. Na een minuut of tien komt de dokter binnen en kan ik in meteen met hem mee.
Na een onderzoek komt hij tot de conclusie dat het wel vrij ernstig kan zijn, hij denkt aan een longontsteking maar wil eerst dat ik naar het ziekenhuis ga om foto's en bloedtesten te laten nemen. Hij geeft mij het adres en een paar verwijzingen. Dit voelt niet goed op mijn eerste dag in Namibië.
We zoeken Truus, Henk en Peter weer op die nog in de supermarkt bezig zijn, zodra we daar klaar zijn gaan we op zoek naar het ziekenhuis.
Het is met de twee navigatie systemen die in de auto zitten nog even uitzoeken hoe deze werken en vooral in welk deel het ligt van Windhoek.
Uiteindelijk hebben we de straat gevonden via de navigatie alleen vinden we hier geen ziekenhuis, blind volgen van je navigatie is natuurlijk niet altijd handig want we hebben de meters hoge borden met verwijzing gemist. Navigatie gaf de rechts aan terwijl links het ziekenhuis ligt. Ik naar binnen en vraag waar de afdeling radiologie zit, wordt hier naar toegebracht en meteen aan de balie geholpen. Eerst formulieren invullen en dan krijg ik een prijs opgave wat het gaat kosten, oeps dat is slikken N$7770!!!
Ik ga akkoord en krijg te horen dat ik niet eerder dan 14:15 geholpen kan worden het is nu 12:00 ik loop naar buiten om het even te melden aan Ada.
Zij gaan koffie drinken en ik ga weer naar de wachtkamer. Gelukkig wordt ik al snel gehaald voor de Torax, ik moet mijn shirt uitdoen en krijg een groen shirt aan en voordat ik met me ogen geknipperd heb zijn ze al klaar.
En volgens moet ik wachten voor een CT-scan, na de scan ben ik klaar en moet weer wachten op de resultaten. Ada is inmiddels naar de wachtkamer gekomen, meteen wordt ik geroepen voor de resultaten en de betaling. Vervolgens naar het lab voor bloedprikken dit gebeurt vrij snel en zeer goed. We overleggen wt we gaan doen Truus, Ada en Henk gaan naar de Arebbusch campsite, Peter en ik gaan naar de dokter. Ik kan bijna meteen bij hem terecht, gelukkig geen longontsteking wel problemen met mijn luchtwegen en met bepaalde delen van mijn neus holtes. Ik krijg een hele lijst met medicijnen voorgeschreven, waarvan ik sommige een halfjaar moet blijven gebruiken. Ik neem afscheid van hem en hoop hem niet meer te zien met en glimlach wenst hij mij hetzelfde. Nu naar de apotheek een hele zak medicijnen, oeps weer een behoorlijk bedrag N$3300,- . We vertrekken nu naar de Arebbusch campsite, waar Ada een luxerie tent heeft gehuurd en Truus en Henk een luxerie campplace. Nu tijd om mijn medicijn tas te openen en uit te zoeken wanneer ik wat moet in nemen. Ga nu deze ellende vergeten en gezellig gaan eten in het restaurant. Na een paar heerlijke biertjes kiezen we onze gerechten Ada en Henk hebben een vis, Truus wat anders en Peter en ik een heerlijke hamburger. Zo tegen 22:00 gaan we naar onze campplace.

Tags: Windhoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Angola, Namibe

Namibië en Botswana

Rondreis door Namibie en Botswana met Ada, Truus, Henk, Peter en Frank.

Recente Reisverslagen:

05 Maart 2019

Windhoek

04 Maart 2019

Omatozu 2

03 Maart 2019

Omatozu

02 Maart 2019

Erongo plateau

01 Maart 2019

Vingerklip
Peter

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 24698

Voorgaande reizen:

22 Januari 2019 - 07 Maart 2019

Namibië en Botswana

01 September 2015 - 02 November 2015

Offroad outback

Landen bezocht: