Onderweg naar Sesriem - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Onderweg naar Sesriem - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Sesriem

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Januari 2019 | Angola, Namibe

Om 8:00 hebben we koffie en thee klaar om te ontbijten, tijdens het ontbijt overleggen we planning voor vandaag.
We moeten nog even langs het laboratorium, nog een aantal boodschappen doen ( bier en wijn) en langs de telefoon shop aangezien 1 telefoonkaart niet goed op te laden is. Na een koffie die niet komt aangezien er geen water in de shopping mall is, en een heerlijk sausijsen broodje wat we bij de Spar gekocht hebben zijn we hier klaar Na alles in geladen te hebben vertrekken we richting Nauchas. Het is even zoeken naar de juiste weg, maar dan hebben we die te pakken. We rijden een kleine 5 km en dan komen we roadblock van de politie tegen. Een uiterst vriendelijke agente staat ons te woord, na een gezellig babbeltje gaan we verder. Het is een prachtige rit we komen langs Naos en komen veel hekken tegen die ik open hou zodat Peter en Henk kunnen doorrijden, goeie conditie training. We besluiten om bij Nauams Mountain te overnachten. We rijden het terrein op en melden ons bij de receptie waar we ontvangen worden door Poeba een gezellig meid die ons helaas geen korting geeft ondanks aandringen van Henk. We rijden naar de campsite deze plaatsen liggen rond een rots door Poeba werd ons geadviseerd om op plaats "Cheetah" te nemen. Dit is inderdaad een prachtige plek met een prima vuurplaats en sanitair. We gaan eerst wat drinken en daarna de daktenten opzetten, voor Ada en mij voor het eerst de daktent in ruimen met ons beddengoed. Vanmiddag hebben we bij de Spar een prachtige ossenhaas gekocht die gaat vanavond op de barbecue. Henk is druk bezig met vuur te maken, Ada maaakt de groenten klaar. Peter en ik zijn druk bezig met heen en weer lopen met borden bestek en ingrediënten.Truus is douchen aangezien de donkey is aan gemaakt. Henk bakt de groenten in de porki en hierna grillen we de ossenhaas in lekker dikken plakken. Ongeveer 2 minuten per kant en ze zijn perfect. Het is weer een heerlijke dag geweest en gaan niet al te laat naar bed.

• 28 Januari 2019 - 09:56

Loura:

Goed te lezen dat jullie onderweg heerlijk eten ! Hmmm.