Walvisbaai - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Walvisbaai - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Walvisbaai

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Januari 2019 | Angola, Namibe

Afgelopen nacht hebben we het voor het eerst een beetje koud gehad, het prachtige landschap is in een dichte mist gehuld. Tijdens het ontbijten komt het konijn ook weer buurten en is niet schuw. Gisteren kwamen Truus en Henk er achter dat de airco van hun auto zelfs op 19C. niet koelde dus moeten we de verhuur bellen zodra we weer mobiel bereik hebben. We klappen de tenten weer in en vertrekken zo rond acht uur richting Walvisbaai. Het landschap is niet erg afwisselend met de mist we rijden door het Namib-Naukluf NP bij Gobabeb begint langzaam de mist minder te worden. We rijden vanaf hier parallel aan de rivierbedding niet dat we de rivier zien maar wel de begroeiing. Op een zandduin net buiten een kleine nederzetting gaan we koffiezetten, Peter probeert de rivier te vinden maar dat is vergeefse moeite. Na een bakkie met een stroopwafel gaan we weer verder. Zo tegen de middag bereiken we Walvisbaai, onze bedoeling is om naar Pelican Point te rijden daar te lunchen. We rijden tussen de zoutpannen door van Saltworks de grootste zout producent van Afrika. De eerste afslag naar Pelican Point is helaas afgesloten we rijden door en de volgende mogelijkheid om daar te komen is via een zandpad van 15km. We besluiten om dit niet te doen, even verder zetten we de auto's neer en gaan lunchen. Henk heeft zijn tosti ijzer mee dus dat worden heerlijke tosti's. Net op het moment dat we weer verder willen rijd een " Look a Like 4x4" zich vast in het zand. Het is een Zuid-Koreaanse familie die met deze nep 4x4 naar Sandwich Harbour willen rijden, alleen geschikt voor 4x4 onder begeleiding. We slepen ze eruit, en gaan terug langs de zoutpannen die soms roze gekleurd zijn naar Walvisbaai. Hier hebben we mobiel bereik Truus beldt de autoverhuur en krijgt een adres in Swakupmund, ik bel de dokter voor de resultaten van het laboratorium onderzoek. Ik moet het in de gaten houden en zodra het zou verslechteren hem weer bellen, hij wenst mij een prettig verblijf. We rijden naar Swakupmund waar we bij een Toyota dealer meteen terecht kunnen de airco wordt gemaakt en tevens het trappetje wat nogal moeilijk in en uit geschoven kon worden. Als we hier klaar zijn rijden we naar een luxe campsite "Alte Brucke" waar we twee plaatsen naast elkaar hebben met eigen toilet blok. We hebben een tafel gereserveerd in The Tug, Dit is een restaurant opgebouwd rond een oudschip naast een pier. We hebben een prachtig uitzicht over zee met de ondergaande zon, het is een vis restaurant dus genieten we van heerlijke vis gerechten. De bediening is super vriendelijk en heel relaxed. We gaan weer terug naar de campsite en nemen nog wat te drinken. Wij moeten nog wel de tent opzetten aangezien we met onze auto naar het restaurant gereden zijn.

• 29 Januari 2019 - 06:09

Barend En Ellen:

Volgens ons hebben jullie het wel fijn daar.
    Wordt het hoesten al minder met alle medicatie Frank? Heb je er codeïne bij voor de nacht? Dat is het enige dat de hoestprikkel goed onderdrukt.
    Het is echt leuk om via dit blog jullie te kunnen volgen.
    Lekker doorgaan en blijven genieten.
    Groetjes aan allen van ons.

• 29 Januari 2019 - 12:34

Jeanet:

erg leuk om julie verslag telezen.zo blijven wij een beetje bij
    het is wel een hele uitdaging maar wel spannend
    zoals met de auto naar walvisbaai
    het is altyd weer afwachten waar je terechtkomt
    nog veelmooie roetes en landschap toegewenst van ons

• 29 Januari 2019 - 12:50

Henk:

Na 5 dagen geen internet en wifi, heb ik gisteren via Hanneke jullie reisverhaal onder de ogen gekregen.
    Dit noemen we prikkelende verhalen. Ondanks dat niet alles meezit blijft het wel een bijzonder bezoek aan een prachtig Afrikaans land, met alle geneugten onderweg. In gedachten volg ik jullie en via "google-earth" daal ik hier en daar af naar straatniveau. Blijf met zijn allen genieten en Frank verdere beterschap.
    Groetjes van ons, Hanneke en Henk.