Swakupmund - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Swakupmund - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Swakupmund

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Januari 2019 | Angola, Namibe

Heerlijk geslapen ik laat Ada en Peter eerst douchen en kan dus nog even na doezelen. Als ik hoor dat ze klaar zijn maak ik het bed op en klim naar beneden, er staat een versierde stoel en ik wordt begroet met een lang zal die leven. Inderdaad 1 dag te vroeg maar voor de logistiek kwam het vandaag beter uit, hier in Swakupmund hebben we de gelegenheid om mijn verjaardag te vieren. Want het is de bedoeling om morgen weer verder te gaan naar Spitskoppe en daar zullen we geen restaurantjes vinden.
Na het ontbijt rommelen we wat heen en weer, was wegbrengen, daktenten van onze auto inklappen en de zooi weer reorganiseren. Hierna gaan we met één auto eerst naar een paar outdoor shops om een fleece deken te kopen aangezien ik afgelopen nacht in een thermo shirt heb geslapen het was maar 15C. De ene shop was veelste duurd de andere had alleen maar slaapzakken. Truus had nog een briljante ingeving om bij de PEP (een kledingzaak) even te gaan kijken, bingo een prachtige fleece deken voor N$109,-. Hierna naar de Super Spar om eten in te slaan voor de komende dagen, in de coffeecorner een prima koffie met groote punten Schwarzwalder taart en voor Truus en Henk een hartige pei.
Ik heb hier voor Henk ook zijn blik ravioli gevonden, de echte camping maaltijd!
Met twee overvolle winkelwagen komen we weer naar buiten, nu naar de zaak er naast "Tops" voor onze biertjes en wijn. Vanaf de komende dagen worden de winkels en het assortiment steeds minder.
We rijden terug aaanaar de campsite en gaan alle boodschappen opruimen in de auto's alleen al het weg stouwen van de elf 5l. watercontainers is een hele klus. Maar na enige tijd staat er niets meer naast de auto's. Peter besluit om een wandelingetje langs de kust te maken en wij vermaken ons in de schaduw van het toilethuisje. Om mijn verjaardag een beetje te vieren gaan we zo 18:30 naar Swakupmund brauhaus. Een inderdaad Duits aandoende gelegenheid, groote tafels en langs het plafond allemaal vlaggen.Ze hebben verschillende bieren op tap Peter en ik nemen een Cambletown pale ale Truus, Ada en Henk gaan aan de wijn. Schijnbaar is de fles die Ada uitgezocht heeft moeilijk te vinden want de bediening komt met 3x met de verkeerde fles, maar uiteindelijk komt dan toch de fles chardonnay. De gerechten die we gekozen hebben zijn overvloedig, Henk heeft een prachtige T-Bone steak, Peter een stevige struisvogel biefstuk en Truus, Ada en een selionsteack met blauwe kaas saus. Echt een fantastische verjaardags maaltijd.

Tags: Swakupmund