Spitskoppe - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Spitskoppe - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Spitskoppe

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Januari 2019 | Angola, Namibe

Vanmorgen rustig ontbeten en nog even lekker gedoucht en zo rond 9: vertrekken we richting Henties bay. Eerst moet Henk nog even tanken en brandhout kopen voordat we de C34 oprijden. Dit is de weg langs de kust, je rijdt door een woestijn landschap met direct de oceaan ernaast. We rijden een weg naar het strand op om koffie te drinken. De temperatuur is aangenaam met een lekker windje. Even voor Henties Bay gaan we kijken bij één van de vele scheepswrakken die hier voor de kust liggen. Na Henties Bay gaan we verder naar Cape Cross hier is een hele grote kolonie zee Robben. Als we de permit bij de ingang hebben betaald rijen we naar de cape toe als we de deuren open doen komt de geur ons al tegemoet en het gebrul van de robben. Via plankiers lopen we tussen de robben door, het zijn er duizenden oudere en het lijkt of er nog veel meer jonkies zijn.
We moeten weer via de zelfs weg terug naar Henties Bay, langs de weg staan kleine tafeltjes met hierop stukken zoutkristal met een prijs en een bekertje om geld in te doen. Bij Henties Bay rijden we de op D1918 naar Spitskoppe. We wilden eigenlijk een andere weg rijden maar doordat het al laat is besluiten we dat niet te doen. Het is nog steeds woestijn waar we doorheen rijden maar aan de horizon verschijnen rotsformaties, dit zijn de Spitskoppe. De Spitskoppe zijn rots formaties met hier tussen in campplaatsen. Hier aangekomen zoeken we een campplace in de schaduw helaas zijn veel mooie plekken al bezet. Maar we vinden een prima plaats die ook in de morgen nog schaduw heeft. We genieten van het uitzicht op de rotsen. Henk maakt weer een vuur om te koken Truus en Ada maken een groeten potje in de porki. Henk grilled de boerenwors en even later zitten we heerlijk te eten onder een prachtige sterren hemel.