Brandberg - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Brandberg - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Brandberg

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Januari 2019 | Angola, Namibe

Paniek vanochtend bij Truus en Henk de bier bekers zijn spoorloos, bij het afwassen ontbreken hun bekers. Auto helemaal doorzocht niets gevonden, koelbox helemaal leeg gehaald, niets. We gaan ontbijten en het laatste afwassen, Truus checkt nog even de vuilnisbak, ja hoor daar liggen ze in nu is de discussie wie het vuil heeft weggegooid. Zo tegen negen uur vertrekken we, we gaan richting Brandberg. We proberen dit via tracks te bereiken, even buiten Spitskoppe gaan we links af de D3716 op. Na een paar kilometer vinden we het track, het is een smalpad dat eslingert door het landschap bij een aantal bomen die nog enige schaduw bieden stoppen we voor de koffie. We vervolgen onze weg, soms door diepe kuilen, dan weer zandduinen. Echt een prachtige rit, aenigetijd komen we op de D1930 en gaan richting Uis. In Uis tanken we en overleggen waar we overnachten, het wordt de Brandberg White Lady Lodge en campsite. Dit is nog een 25km verder, hier aangekomen zoeken we een campplace. Na de stoeltjes neer gezet hebben gaan we weer terug naar de receptie aangezien daar ook een zwembad is. We hebben heerlijk gezwommen en in de schaduw een koel biertje gedronken. Bij onze campplace maken we vuur en bereiden de hamburgers met bacon, gebakken uitjes en hamburger broodjes. Het was weer een prima maaltijd.

Tags: Brancberg