Xaragu - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Xaragu - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Xaragu

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Februari 2019 | Angola, Namibe

Zo rond half zeven staan we op, tenten opklappen,water opzetten voor de thee koffie en afwas. Tegen half negen rijden we weg. We gaan vandaag kijken of we een aantal leuke tracks kunnen rijden richting Twijfelfontein. We rijden dde site af en slaan links af de D2359 op, na ongeveer 2 km. slaan we links af het track op. Globaal gezien maken we een grote boog om de Brandberg White Lady campsite, het gaat soms door diepe zandsporen en dan weer hele stukken met rotsen. Het is een heel afwisselend landschap met soms diepe kloven. Op een gegeven moment rijden we in een rivierbedding en zien we een aantal stuisvogels heen en weer rennen. Af en toe komen we kuddes geiten tegen. Onderweg drinken we koffie op een plaats waar we een beetje schaduw hebben, en zoeken later een schaduw plek voor de lunch. Het is vandaag een hele dag schudden en zoeken naar het juiste track. Zo tegen 14:30 bereiken we weer een "gewone weg" , we besluiten om naar Xaragu campsite te gaan. We hebben hier een prima plek, onder een gaasdoek. Bij het opzetten van de tent van Peter blijkt één boutje van het trappetje afgebroken te zijn, met moeite krijgen we het eruit. Peter gaat naar de receptie om te kijken of ze misschien een vervangend boutje hebben, enige tijd later komt hij terug met een roestig boutje en een paar moeren. Het waait behoorlijk maar dat is wel erg prettig. Vanavond gaan we een broodje bakken in Henk zijn nieuwe brood porki. Vanochtend heeft Truus al het deeg voorbereid, dit heeft de hele dag in de warme auto kunnen rijzen. Na het bereiden van de maaltijd, gaat het gietijzeren broodbak porki op het vuur, het is een kwestie van proberen hoelang het op het vuur moet, na 35 minuten wordt er voor het eerst gekeken. Nog niet goed dan maar 15 minuten meer, uiteindelijk na een uur hebben we een broodje het is een hele toer om het broodje uit de porki te krijgen.

Tags: Xaragu