Joubert pas en Marienflus - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Joubert pas en Marienflus - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Joubert pas en Marienflus

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Februari 2019 | Angola, Namibe

Vandaag gaan we naar de Marienflus, het is de bedoeling dat we vanavond weer op de Marble campsite overnachten. We rijden de campsite af en gaan een klein pad op richting de Joubert pas, het is een grillige weggetje soms door rivierbeddingen dan weer steil omhoog. We klimmen steeds verder en de weg wordt steeds slechter, steeds meer moeten we kuilen ontwijken. Op een gegeven moment moet ik uit de auto om aanwijzingen te geven zo diep zijn de kuilen en uitstekende stenen. Soms trappen van leisteen. We leren hier geen tegenligger tegen komen. Alle twee de auto's komen er zonder beschadigingen door. Ada en Truus hebben het niet zo op dit soort weggetjes, Peter, Henk en ik vinden het super avontuurlijk. Onze gemiddelde snelheid is niet meer dan 11km. per uur. Bij Rooidrum slaan we af richting Marienflus het landschap wordt vlakker, hier en daar zien we struisvogels. Op een splitsing slaan we linksaf, de weg rechtsaf gaat naar de van Zijlspas deze mogen we niet rijden. Het gebied van de Marienflus is een grote vlakte met een afwisselend landschap, dan weer rood zand even verder geel zand afgewisseld met kort gras. We rijden niet de hele Marienflus, bij een zij pad naar links gaan we weer terug. We komen op een gegeven moment weer op de weg die we al gereden hebben, en rijden verder naar Rooidrum. Hier lunchen we, onderweg hebben we al besloten om niet via de Joubert pas terug te rijden. We gaan door naar Blauwdrum deze weg gaat via vlaktes hier zien we Oryxen, Springbokken Struisvogels. Het is alleen wel een erg lange route, zo tegen zessen zijn we pas weer op Marble campsite. Onze gemiddelde snelheid vandaag is niet meer dan 24km per uur geweest. Als we aan een biertje zitten bekent Peter dat hij nu wel een dagje zonder al dat geschud wil.