Epupa Falls - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Epupa Falls - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Epupa Falls

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Februari 2019 | Angola, Namibe

Een prachtige plek "Opuwo Lodge" alleen hebben we allemaal slecht geslapen, blaffende honden en een disco die tot na tweeën kabaal maakte. Vanochtend gaan we eerst tanken en daarna boodschappen doen bij de Spar. Eerst laden we onze karren vol met spullen die niet in de koeling staan, we drinken koffie in de coffeecorner. In de supermarkt lopen Himba vrouwen rond deze lopen traditioneel met ontblote borsten, en ook Herero vrouwen met hun fleurige jurken en driehoekige hoofd versiering dit in schril contrast met jonge meisjes in moderne strakke kleding. Verder gaan we weer boodschappen doen die in de koeling staan. Bij de kassa komt er een dame van de beveiliging staan om te controleren of we alles wel afrekenen, heel irritant want ze staat erg in de weg als we de boodschappen willen inpakken. Helaas geen uien dus we besluiten om tegenover de Spar naar de OK te gaan, hier is ook de drankwinkel om onze bier voorraad aan te vullen. Gelukkig hebben ze uien en sausijsen broodjes voor de lunch. We rijden nu naar het noorden via de D3704, C43 en D3700 naar Epupa Falls, het is een eentonige weg. Onderweg zien we regelmatig Himba vrouwen onder de bomen zitten, bij een rivier crossing lopen een paar Himba meisjes voor ons uit te dansen. Verder op val ik af en toe inslaap zo weinig interessant is de tocht. Bij Epupa Falls aangekomen gaan we naar de Omarunga Lodge en campsite, we checken in en kunnen op plek 1 staan. We besluiten om eerst alle boodschappen op te ruimen, als dit gebeurt is en er nog één tas open staat slaan de apen toe en roven onze bananen. Het blijkt dat ze ons al de hele tijd aan het observeren waren, maar nu hebben we ze in de gaten en houden de kattepult paraat. Met donderend geraas komt er een tak van de palmboom waar we onderstaan, deze mist Truus op een haar. We moeten dus de auto's dicht houden voor de apen en ook opletten voor de palmboom takken. Er staan een paar dames die aanbieden onze was te doen, we maken hier dankbaar gebruik van. Het een prachtige plek die we hebben direct aan de rivier, klein min puntje er gaat een waterpomp aan en die maak een heleboel herrie, na een uurtje stop dit gelukkig. Henk gaat het vuur aanmaken, het begint steeds harder te waaienen we horen onweer in de verte.

Tags: Epupa Falls