Tsumkwe - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Tsumkwe - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Tsumkwe

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Februari 2019 | Angola, Namibe

Kreet van Ada wie draait die haan zijn nek om, vanaf 5 uur is de haan al aan het kraaien. We zijn er allemaal om half zeven uit. Vandaag wordt een dagje asfalt vreten, we gaan via de B1 en C42 naar Grootfontijn. Hier plunderen we de Spar en tanken we zodat onze tank weer vol is. Drinken bij het Shell station een bakkie koffie, en vertrekken via de B8 en C44 naar Tsumkwe. Als we de C44 oprijden stoppen we voor het verlagen van de bandenspanning. Op deze weg is ook een "meat fence" we weten niet hoe streng ze daar zijn, Henk heeft informatie dat van zuid naar noord en van oost naar west het geen probleem is. Maar wij rijden van west naar oost dus voor de zekerheid verstoppen we het vlees dat net bij de Spar gekocht is. Bij de fence kunnen we zo door rijden de dames nemen niet eens de moeite om op te staan. Het is een vrij saaie dag met weinig mooie plekken. Als we in Tsumkwe aankomen hebben we er ruim 420km opzitten, we zoeken naar de Tuscin Country Lodge. Hier komen we zo rond half vijf aan we rollen de auto uit en zetten de tenten op.

Tags: Tsumkwe