Khaudum - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Khaudum - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Khaudum

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Februari 2019 | Angola, Namibe

Vandaag gaan we naar het Khaudum National park, vanaf Tsumkwe is het ongeveer 50km. naar de South gate. Onderweg willen we nog stoppen bij Dorsland tree een enorme Baobab boom, helaas zijn we die al gepasseerd zonder dat we er een verwijzing hebben gezien. Bij de entree van het park staan de slagbomen dicht en is niemand te zien, we open zelf de slagboom en rijden het park in. Dan komt er iemand aan rennen die ons verwijst naar het kantoortje, hij sluit de slagboom achter ons. We informeren naar de weg conditie en hij geeft ons een advies om een bepaalde weg niet te rijden. Na het invullen van een formulier en het betalen van de parkfee (N$220,_) gaan we verder, we belanden meteen op een smal zandpad dat aan beide zijden begroeid is met struiken. Het is in het zandsporen stevig werken voor de bestuurder en de auto, onze gemiddelde snelheid ligt op nog geen 20km. We zien giraffen, dik-dik's, zebra's, gnu's, kudu's, oryxen en springbokken. Het is een prachtig park met mooie open vlaktes, op een van de eerste vlakte gaan we koffie drinken. We zien één oryx die weer snel het struikgewas is schiet, het is bekend dat de dieren hier schuwer zijn dan in Etosha. We gaan weer verder het zijn hier alleen maar zandpaden soms is het wat harder maar meestal los zand, onze gemiddelde snelheid zakt naar 11km maar onze Toyota ploegt rustig door. Ineens een kreet van Truus door de portofoon "olifanten" we proberen terug te rijden maar zijn te laat, we zien verder geen olifanten meer. Na een tocht van ongeveer 170km komen we na ruim acht uur aan bij de Xaudum campsite, we hebben een prachtige plaats met een schitterend uitzicht over een vlakke. Hier is een overdekte plek gemaakt zodat je goed uitzicht hebt over de vlakte, met er naast een vuurplaats.

Tags: Khaudum