Guma Lagoon - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Guma Lagoon - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Guma Lagoon

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Februari 2019 | Zuid-Afrika, Botswana

Vanochtend hebben Henk en Peter de bandenspanning weer verhoogd, het wordt vandaag weer een dagje asfalt vreten. In Maun doen we eerst nog wat boodschappen bij de Spar o.a. vlees en groenten. Helaas is de drankwinkel ertegenover gesloten op zondag, dus geen witte wijn voor Ada. We rijden de A3 tot Sehithwa daar slaan we rechtsaf de A35 op, pas bij Etsha 6 slaan we af. We rijden een zandpad op waar even verder een boom over het pad ligt, er is een omleiding die we in rijden deze is erg smal tussen de struiken door. We horen de takken langs auto schuren, als we op de gravelroad aankomen zijn we blij dat dit achter de rug is. De gravelroad rijden we tot Etsha 13, langs deze weg allemaal huisjes en veel mensen. Bij Etsha 13 aangekomen moeten we de bordjes naar Guma Lagoon Camp volgen. De bordjes staan duidelijk bij splitsingen, we rijden door diepe zandsporen en over open vlaktes. Het is een heel afwisselend landschap wat voornamelijk bestaat uit "wetland" want ook dit maakt deel uit van de Okavango Delta. De Guma Lagoon Camp ligt zoals de naam al doet vermoeden aan de Guma Lagoon je heb hier een prachtig uitzicht over het water. We hebben een rustige campsite met helaas geen uitzicht over de lagoon. We drinken een biertje op het terras en moeten ons insmeren tegen de muskieten. Op de campsite stoken we de braai op voor onze avondmaaltijd met een paar prachtige steaks die we bij de Spar gekocht hebben.

Tags: Guma