Hoba Meteorite - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Hoba Meteorite - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Hoba Meteorite

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Februari 2019 | Angola, Namibe

Prima geslapen naast de Baobab, we moeten weer terug via het zandpad om naar de C44 te komen. Deze weg rijden we tot voorbij de meat fence, hierna slaan we linksaf de D2874 op. Het is een afwisselend landschap met af en toe een zebra of giraffe, deze weg rijden we tot de B8 en slaan af naar Grootfontijn. Hier doen we nog even boodschappen voor dat we verder gaan. We hebben in IOverlander een campsite gevonden dicht bij de Hoba meteoriet de "Meteorite Rest Camp" dit is een klein halfuurtje rijden vanaf Grootfontijn. Het is een prachtige campsite met een paar groote bomen waar we onder kunnen staan. Peter en ik rijden naar de meteoriet die hier 3km vandaan ligt. De Hoba meteoriet is één grote klomp ijzer van 54000kg die in 1920 gevonden is. Het is niet heel spectaculair, maar we hebben in ieder geval de grootste meteoriet gezien. Terug op de campsite lekker gezwommen en de route voor morgen uitgestippeld.

• 04 Maart 2019 - 00:09

Willem:

hoba hoba hoba hop hop hop
    das toch een liedje? iets van een marzipulamie of zo?
    toch geen meteoriet?

Tags: Hoba