Vingerklip - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Vingerklip - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Vingerklip

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Maart 2019 | Angola, Namibe

Het was geen rustig nachtje, als we in bed liggen begint het hard te waaien en dat heeft het de gehele nacht gedaan. We ruimen na het ontbijt op en vertrekken, maar gaan nog wel even op de Anderson site kijken. We rijden weer terug naar Otjiwarongo om te tanken, en boodschappen te doen. Hier is een Super Spar het is jammer dat we niet veel nodig hebben,maar ze hebben een geweldige koffiehoek. Vanuit Otjiwarongo rijden we de C38 op naar Outjo, hier slaan we af de C39 op. De C39 rijden we tot de D2752 die we volgen tot de D2743 om bij de Vingerklip te komen. Dit is een rots die als een vinger in het landschap staat, we rijden naar de Utah Terras Lodge. De lodge ligt boven op een heuvel rug en is alleen te bereiken via een stijl pad, bij de receptie vragen we voor een campsite. Vanaf het restaurant hebben we een prachtig uitzicht naar de Vingerklip helaas is het niet helemaal helder. Voor de campsite moeten we hetzelfde pad weer naar beneden, op de campsite is het even zoeken wat de meest geschikte plek is. Als we éénmaal staan wordt de lucht steeds donkerder en begint het te weerlichten. Henk heeft net goed en wel het vuur aan als het begint te regenen, door een tafel over het vuur te zetten als een soort van paraplu kan hij door stoken. Want vandaag gaan de Kudu steaks op de braai, we hebben dus een goed heet vuur nodig. Gelukkig is de regen maar van korte duur en kunnen we verder met het voorbereiden van de maaltijd. Vanochtend hebben we salades gekocht, het is alleen het vlees grillen. De Kudu steaks zijn zalig, prachtig vlees.

Tags: Vingerklip