Erongo plateau - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Erongo plateau - Reisverslag uit Namibe, Angola van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Erongo plateau

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Maart 2019 | Angola, Namibe

Gelukkig heeft het afgelopen nacht niet geregend, het is wel bewolkt. We rijden een deel dezelfde weg terug langs de Vingerklip. Hier a gaan we weer een track rijden deze moet links van de weg liggen ongeveer 16km voorbij de kruising waar we gisteren vandaan kwamen. Maar we missen het track door dat het tussen een stel huisjes ligt, dus terug en het track op. Onderweg besluiten we om in een droge rivierbedding koffie te zetten, het water staat nog niet goed en wel op of de vliegen zwermen om ons heen. Henk besluit om in de auto op de koffie te wachten. We staan al even als er een andere 4x4 de bedding inrijdt, het is een lokale bewoner en als we zeggen dat we koffie zetten stapt hij uit en begint een praatje. Als de koffie klaar is bieden we hem een bakkie aan wat hij graag wil, ook de koekjes wil hij wel bescheiden als hij is neemt hij er meteen drie. Koffie is op en hij vertrekt weer, Henk heeft zijn koffie in de auto gedronken want hij had het helemaal gehad met de vliegen. Dit track vervolgen we tot Okongwe waarna we de D3712 opgaan, vanaf Okombahe nemen we de D2306 tot de D2315 die we oprijden. We willen vanavond op de Erongo plateau camp gaan staan, hier zijn maar 4 campplaatsen beschikbaar. Gelukkig is er nog één plek beschikbaar als we daar aankomen. Je heb hier een prachtig uitzicht over het Erongo plateau, de camp plaats ligt heel mooi met een dakje voor schaduw en een braai. We eten voor de verandering weer eens confit de canard met een salade, en Henk neemt vandaag zijn ultieme camping maaltijd Ravioli uit blik in tomatensaus.

Tags: Erongo