Arkaroola - Reisverslag uit Arakoon, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Arkaroola - Reisverslag uit Arakoon, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Arkaroola

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Oktober 2015 | Australië, Arakoon

18-10-15
Vanuit Lyndhurst rijden we 25 km noordelijk om naar Farina gegaan, door dat we bij Marree het Birdsville track hebben genomen misten we de verlaten plaats. Farina is een verlaten stadje aan de Old Ghann Railway wat door vrijwilligers weer opgebouwd wordt, hiermee willen ze het erfgoed in stand houden. De laatste inwoners is in 1975 vertrokken, er zijn alleen nog ruïnes maar de bedoeling is de belangrijke gebouwen weer gedeeltelijk te herstellen. We rijden terug naar Lyndhurst en stoppen bij een ocker clif, prachtige kleuren van wit naar rood en geel. In Lyndhurst tanken we en gaan door naar Leight Creek in de veronderstelling dat de supermarkt wel open is aangezien we toch nog wat boodschappen nodig hebben. Oeps de dagen vliegen om, zondag is de supermarkt in Leight Creek niet open. We rijden nu naar Arkaroola door een heel ander landschap we komen door één van de weinige vulkanische gebieden van Australië. Het is vandaag weer bewolkt maar de temperatuur is zo rond de 36 celsius, er komen steeds meer donkere wolken. Op de camping bij Arkaroola gaan we staan, in de verte onweert het en af en toe een druppel regen maar het blijft verder droog. Er lopen twee emoe's over de camping en deze laten zich van een afstand fotograferen.