Goolwa 2 - Reisverslag uit Goolwa, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Goolwa 2 - Reisverslag uit Goolwa, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Goolwa 2

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Oktober 2015 | Australië, Goolwa

28-10-15
Weer ontbeten in de campkitchen, en vervolgens naar het stationnetje van Gloowa. Als we daar aankomen is een oudere dame nog alles aan het klaar zetten en vraagt ons te wachten. Na een kwartiertje is zij klaar en gaat het loket open ze ziet meteen dat we senioren zijn dus een goedkoper kaartje. De trein komt om kwart voor tien met veel getoeter het stationnetje binnen, helaas is het door de week geen stoomlocomotief maar een diesel motorrijtuig. Om tien uur vertrekken we richting Victor Habor we zitten in het motorrijtuig veel lawaai en geschommeld, het gaat niet hard ongeveer 60km per uur een deel langs landerijen en later langs de kust. In een flits zien we iets weg schieten en de trein gaat zwaar in de remmen, bijna een ongeluk op de spoorbrug liep een man zijn hond uit te laten die kon nog net op tijd weg springen. De machinist gaat even een praatje met hem maken, hierna gaan we verder na gezwaaid door de man die wel een beetje bleek ziet. In Victor Habor aangekomen lopen we naar de trein carrousel waar het motorrijtuig gedraaid wordt om straks weer terug te gaan naar Gloowa.
We lopen wat rond in Victor Habor en kijken bij de oude dubbeldek's paarden tram die via een lange pier naar Granit eiland gaat. Er komt er net een vanaf Granit eiland, een leuk gezicht. Om 13:30 nemen we de trein weer terug, en erge brouwaan nu in het achterste rijtuig zitten dit is iets comfortabeler en een stuk stiller. In Goolwa aangekomen gaan we naar de "The Steam Exchange Brewery" welke aan de andere kant van het spoor ligt. Dit is een kleine brouwerij en distilleerderij, ze brouwen heerlijke biertjes en als we aan het rond kijken zijn blijkt de distilleerderij in werking te zijn. Een praatje met de brouwer gemaakt wat ze nu aan het distilleren zijn en dat blijkt een peated whisky te zijn. Hierna nog een lekker biertje op het terras gedronken, onze dag kan niet meer stuk.

• 28 Oktober 2015 - 07:38

Ine:

Weten jullie zeker dat jullie naar huis gaan het is daar zoveel beter?
    Nog rugby kijken zaterdag?

Kus

• 28 Oktober 2015 - 08:42

Kiki:

Dat klinkt als echt genieten! En ze ziet al dat we senioren zijn! Haha! Senioren op avontuur! Geniet nog de laatste paar dagen! We kijken erg naar jullie terugkomst uit! Dikke kus kiki

• 28 Oktober 2015 - 09:29

Hans Van Leersum:

Hoe is het mogelijk,een bier dist in
    werking te vinden in Australië jouw
    dag kan niet meer stuk.
    Smaakte het biertje!!!!!