Adelaide 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu Adelaide 2 - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Sanders - WaarBenJij.nu

Adelaide 2

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Oktober 2015 | Australië, Adelaide

31-10-15
Vanochtend een beetje uitgeslapen, eenvoudig ontbijt en onze tassen opnieuw ingepakt zodat we dat morgen niet hoeven te doen. Hierna gaan we de stad in naar de Chinese straat en markthal we lopen hier naar toe maar eerst kijken we bij de Jam Factory. Dit is een gebouw met diverse ateliers en een galerie, er staan prachtige glas objecten en keramiek, we gán naar de eerste etage waar we in het vlas atelier kunnen kijken ze zijn er kleine glas bollen aan het blazen. Op de tweede etage zijn diverse verschillende ateliers, onder andere twee die objecten van hout maken ook hier staan prachtige ontwerpen, verder zijn er nog een paar keramiek ateliers. Op de derde etage zijn het voornamelijk ateliers die metaal objecten maken. Na een uur rond gekeken te hebben gaan we naar de Chinese markt, het is een wandeling van een minuut of twintig. Hier zitten veel kleine restaurants en in de markt zelf veel diverse voedingsmiddelen kramen. We gaan in een restaurant lunchen en vervolgens lopen we nog even over de markt, vervolgens lopen we via de East terras naar het wijn informatie centrum. Dit is gevestigd in een mooi gebouw, alleen is de informatie erg beperkt en niet wat we er van verwachten, je kan dmv een prepaidkaart via wijn automaten een proef glas, een half glas of vol glas kopen. De prijzen van de wijnen lopen erg uit een van zevenentwintig dollar tot achthonderd en tachtig dollar per fles, om een proef glas van deze laatste te tappen betaal je achtendertig dollar. Wij vinden het niet echt uitnodigen om hier te gaan proeven. Naast het informatie centrum ligt de botanische tuin we lopen er doorheen en bekijken de prachtige rozen tuin. Na een dagje zo rond lopen hebben we wel een biertje verdient we gaan op Rundle Street naar het zelfde terras als gisteren prima bier en een leuk uitzicht op Rundle Street. Om zeven uur lopen we richting hotel en gaan eten bij de Black Angus beef & beer, dit is gevestigd in een oude slagerij. Als we klaar zijn lopen we naar het hotel onderweg komen we veel mensen tegen die verkleed en gesminkt zijn van wegen Halloween.

• 31 Oktober 2015 - 15:08

Willem:

Frank,

Genoten van de verhaaltjes en volgend jaar komen we zeker de foto's bekijken!
    Alvast, beide, een goede terugreis toegewenst.

Groeten Willem

• 01 November 2015 - 09:30

Ada:

Hallo stoere mannen het zit er biina op. Er wordt met blijschap op jullie terug komst gewacht.
    goede vlucht en behouden thuis komst.
    dikke kus voor alle twee.